Jom Klik-Klik

Tuesday, July 8, 2014

Yusof Haslam Lepas 3 Das Tembakan

Yusof Haslam
Yusof Haslam
Lebih kurang jam 2.30 pagi tadi, kita digemparkan dengan berita kediaman pengarah dan penerbit filem Melayu tersohor, Datuk Yusof Haslam dipecah masuk. Menyedari rumahnya di Taman Melawati dipecah masuk, beliau yang sedang menonton TV mencapai sepucuk pistok jenis Glock dan melepaskan 3 das tembakan amaran apabila terdengar jeritan pembantu rumahnya yang berada di tingkat bawah.
Suspek yang dipercyai seramai tiga orang bertempiaran lari ke dalam belukar dan hutan berdekatan selepas mendengar bunyi tembakan itu. Tiada sebarang kemalangan jiwa dan pihak polis melakukan siasatan lanjut.
yusof haslam
Rumah Yusof Haslam

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Khairuldin Saad berkata "suspek yang terkejut dengan bunyi tembakan bergegas melarikan diri dan pemeriksaan ke atas rumah tersebut mendapati sebuah bilik di tingkat empat itu telah dipecah dan digeledah. Suspek dipercayai memakai topeng dan pakaian serba hitam. Mereka juga tidak mengenakan sebarang sarung tangan," kata Khairuldin.

Siastan awal juga mendapati terdapat dua bilik dalam rumah itu telah digeledah dan suspek juga masuk kedalam bilik pembantu rumah namun gagal melarikan apa-apa barang dari bilik tersebut kerana pembantu rumah yang ketika itu sedang tidur tiba-tiba terjaga kemudiannya menjerit meminta tolong.

Rumah DatuK Yusof Haslam dilengkapi dengan sistem keselamatan yang tinggi termasuk juga dengan pengawal keselamatan namun suspek yang licik membuatkan pengawal tidak menyedari kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment