Jom Klik-Klik

Tuesday, July 22, 2014

Persiapan Hari Raya

Assalammualaikum dan salam sejahtera...

Apakhabar rakan-rakan blogger..? Ada yang dah start balik kampung ke mana yang dari Sabah/Sarawak..? ke ada lagi barang yang tak cukup untuk raya.. kasut, baju, tudung, biskut, langsir... waaaaa banyak nya benda..macam kasutmerah pulak so far barang-barang persiapan untuk anak semua dah setel..baju kurung, baju dress FROZEN, beg FROZEN dan kasut pun ala-ala princess FROZEN..yesss TEMA anak kasutmerah tahun ni ialah FROZEN.. hah ambik...nak sangat FROZEN kan...!!
Persiapan En.Suami pun dah setel yang tak setel-setel lagi barang persiapan kasutmerah..hari-hari pegi jalan TAR tapi masih jugak tak setel lagi..alahhhh hari-hari pegi jalan TAR tu tengok barang cuci mata je.. saja nak menambah bilangan orang kat jalan TAR.. hehehe..
Minggu lepas keluarga kasutmerah datang dan menginap di hotel kat Jalan TAR.. yang terkejutnya pukul 3, 4 pagi orang masih ramai membeli belah macam baru pukul 9, 10 malam.. aiii yang terkejutnya budak kecik pun masih bangun ikut mak pak berjalan.. wahhhh..hebat.. tapi dalam kita membeli belah tu beringat-ingatlah jangan sampai membazir.. peringatan untuk diri sendiri jugak..dah yang paling penting keselamatan. 

Ye keselamatan anak-anak kecil kita.. dan jugak beg tangan.. tapi tahun ni taniah kepada pegawai Polis, Rela dan pegawai DBKL yang sentiasa ada dalam memastikan tiada masalah seperti kecurian, anak hilang dan macam-macam lagi boleh berlaku ketika bersesak-sesak di Jalan TAR. Dimana ada je pegawai Polis/Rela/DBKL meronda jadi rasa selamatlah sikit ye lah dalam bersesak macam-macam boleh berlaku.. bukan setakat di jalan TAR di mall pun sama hebatnya orang bersesak.. yang dah buat persiapan awal tu untung lerrrrrrr....

Okey, nanti kasutmerah sambung lagi cerita persiapan hari raya ye.. lace baju kurung anak in making by kasutmerah sendiri yeeerr.. nanti kita cite.. salam.. xoxo...

2 comments:

  1. Saya mood raya kureng je thun ni.. Xde persiapan apa pun..

    ReplyDelete
  2. Saya mood raya kureng je thun ni.. Xde persiapan apa pun..

    ReplyDelete